A szupermarketek - avagy a narancslé útja Brazíliából
Végső soron emberek százmillióinak életére és környezetére is komoly hatással vannak. A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) 2009 óta kutatja: hogyan. A TVE önálló kutatásokat végzett a szupermarketek fenntarthatósági hatásairól, és egyes termékek útját vizsgálva mutatják be a szupermarketek kezében koncentrálódó vevői erő hatásait.
A narancslé útja – facsarva, Brazíliából
Az Európában elfogyasztott narancslé 80%-a Brazíliából származik, és az ital útja a fogyasztókig elégedetlenséggel és méltánytalansággal van kikövezve.
A TVE Bombera Krisztinával forgatott filmjében bemutatja azokat a méltatlan munkakörülményeket, melyek között a Magyarországon is legnépszerűbb gyümölcslé készül. A filmben arra is keresik a választ, hogy a legnagyobb európai szupermarketláncoknak milyen szerepe van a helyzet kialakulásában és lehetséges megoldásaiban.