A könyv bevezetőjéből:
Ez a könyv abban szeretne segítséget nyújtani a civil szervezetek vezetőinek, munkatársainak, hogy a szervezet működésén tudatosan végigvezetve megérthesse az olvasó, hogy az egyes elemek hogyan hatnak egymásra, melyek a működtetéshez tartozó tevékenységek és ezek miért lehetnek fontosak a mindennapi életben. A civil szervezetek alapvető jellemzője, hogy nem személyes haszonszerzés céljából hozzák létre (nem képviselik tagjaik gazdasági vagy személyes érdekeit), törekvéseikben és értékrendszerükben nem öncélúak. Céljuk, hogy a nyilvánosság előtt a társadalmi jólétért egy szűkebb csoport vagy az egész közösség érdekében működjenek. A non-profit szektor általános problémái között említhető az egyenlőtlen finanszírozás, valamint a gyenge gazdasági vezetés és menedzsment. Jellemző a pénzügyi ismeretek hiánya, amely részben annak köszönhető, hogy a szervezetek ritkán tudnak alkalmazni pénzügyi szakembert, és a szakmai vezetés gyakran abban a meggyőződésben él, hogy a küldetéstudat mentessé teszi a szervezeti professzionalizmus alól. Az említett problémák megoldási alternatívájaként könyvünkkel segítséget szeretnénk nyújtani azoknak a civil szervezeteknek, amelyeknél gondot jelent a hosszú távú fenntarthatóság és a szervezetet érintő problémákon való túllendülés. A könyv útmutatást ad arra vonatkozóan, hogy a civil szervezetek felismerjék a szervezetüket érintő problémákat, megismerjék a megoldáshoz szükséges eszközöket, és ezáltal fenntarthatóbbá tegyék működésüket. Ma Magyarországon a legtöbb civil szervezetnek igen nehéz kliensközpontú és kiszámítható szakmai teljesítményt nyújtania. Sokszor hiányoznak a menedzsment háttér fejlesztéséhez szükséges eszközök, és a bevételi struktúra sem teszi lehetővé, hogy forrást különítsenek el a szervezet fejlesztésére. Általában jellemző a civil szervezetekre a tevékenységorientáltság, illetve hogy csak a szükségletfelismerés szintjén állnak, és a jövőre vonatkozó, a szervezet, a tevékenység fenntarthatóságát célzó elképzeléseik kiforratlanok. Egy szervezet általában akkor fenntartható, ha szakmai munkája reális igényeken alapszik, szervezeti működése hatékony, pénzügyi háttere pedig biztos.
Tartalom:
Bevezetés
1. Szervezeti alapismeretek
- A non-profit szervezetek ismérvei
- Szervezeti keret
- Szervezeti kultúra
- Életszakaszok
- Stratégiai menedzsment
- Ellenőrző kérdéssor a szervezet jelenlegi állapotához
2. Szervezeti stratégia
- Stratégiai tervezés
- Ellenőrző kérdéssor a szervezeti stratégia jelenlegi állapotához és beavatkozások listája
3. Szakmai tevékenységek, programok, szolgáltatások, projektek
- Projektmenedzsment fázisai
- Ellenőrző kérdéssor a szakmai tevékenységek, programok, szolgáltatások, projektek jelenlegi állapotához és beavatkozások listája
4. Menedzsment területek
- 4.1. Pénzügyi vezetés
![ÖKO termékek](https://www.zoldbolt.hu/shop_ordered/86246/pic/usp1.svg)
100% válogatott ÖKO termékek
![3000+ termék azonnal, raktárról](https://www.zoldbolt.hu/shop_ordered/86246/pic/usp3.svg)
3000+ termék azonnal, raktárról
![zöld életmód](https://www.zoldbolt.hu/shop_ordered/86246/pic/usp8.svg)
Segítünk eligazodni a zöld életmódban!